Разумевање места и улоге Ученичког парламента за демократско функционисање друштва
Указивање на значај доброг информисања о Ученичком парламенту за његово функционисање
Ученички парламент је законом загарантована формална институција која ученицима омогућава демократски начин удруживања ради заступања интереса свих ученика у школи, као и учешће ученика у доношењу одлука које се непосредно њих тичу.
Конвенција за заштиту људских права и основних слобода
(Европска конвенција о људским правима)
Донета у оквиру међународне организације Савет Европе 1950. године, заснива се на принципима Универзалне декларације о људским правима и могу је потписати само чланице Савета Европе.
Члан 10.
Имате право да одговорно кажете и напишете шта мислите као и да дате и примате информације од других људи.
Члан 11.
Имате право да учествујете у мирним скуповима и оснивањима или придруживању удружењима.
Устав Републике Србије гарантује ова права у односу на све грађане, а не садржи посебне гаранције, нити забране у односу на децу.
Закон о основама система образовања
(Службени гласник РС бр. 62/2003)
Члан 56.
Седницама школског одбора присуствује и учествује у њиховом раду представник
Ученичког парламента.
Члан 95.
Права детета и ученика остварују се у складу са потврђеним међународним уговорима, овим и посебним законима, а установа је дужна да обезбеди њихово остваривање.
Члан 98.
У последња два разреда основне школе и у средњој школи може да се организује
Ученички парламент ради:
- давања мишљења
- разматрања односа и сарадње ученика и наставника, васпитача или стручног сарадника
- обавештавања ученика о питањима од посебног значаја за њихово школовање.
Парламент чине по два представника сваког одељења у школи.
Парламент се бира сваке школске године и има председника.
Програм рада Парламента саставни је део годишњег програма рада школе.
Ученички парламенти школа могу да се удруже у заједницу ученичких парламената.
ДОБРОБИТИ ОД ОСНИВАЊА УЧЕНИЧКОГ ПАРЛАМЕНТА ЗА УЧЕНИКЕ
- остваривање права гарантованих међународним и националним документима
- прихватање права и одговорности
- уважавање личности ученика
- искуство тимског рада
- могућност утицаја на одлуке од значаја за ученике
ДОБРОБИТИ ОД ОСНИВАЊА УЧЕНИЧКОГ ПАРЛАМЕНТА ЗА НАСТАВНИКЕ
- смањивање одговорности и подела обавеза
- боља сарадња са ученицима
- упознавање са потребама ученика
- успешније решавање неких проблема ученика
- веће задовољство радом и животом у школи
ДОБРОБИТИ ОД ОСНИВАЊА УЧЕНИЧКОГ ПАРЛАМЕНТА ЗА РОДИТЕЉЕ
- одговорна деца која су свесна својих могућности
- боље идентификовање потреба деце
- мање конфликтних ситуација
- боља комуникација и сарадња
- активно укључивање у школски процес
ДОБРОБИТИ ОД ОСНИВАЊА УЧЕНИЧКОГ ПАРЛАМЕНТА ЗА ЛОКАЛНУ ЗАЈЕДНИЦУ
- лакше упознавање са потребама ученика и адекватно прилагођавање локалних акција тим потребама
- лакша и боља информисаност о животу у школи
- боља расподела наменских средстава (новац намењен образовању)
- могућност двосмерне комуникације ради остваривања заједничких циљева
- квалитет рада у школи се побољшава, чиме се побољшава квалитет живот у локалној заједници.